Do uspeha bez izgovora

Naša najomiljenija rubrika na našem blogu jesu Intervjui sa našim bivšim polaznicima. Ponosni smo kada možemo da vam predstavimo ljude koji nakon naših kurseva nastave da se bore i da rade na sebi dok se ne izbore za ono što žele. Danas vam prenosimo intervju sa jednim, baš takvim momkom koji je odlučno išao ka svom cilju. Evo šta Mladen Jocić ima da vam poruči:

Ono što možemo zasigurno reći je to da se kurs Game developmenta ne upisuje slučajno. Šta je tebe navelo da pokucaš na vrata Level Up-a te 2017.godine ?

Ja sam oduvek voleo igre u svim formama a mogućnost da neko može sam da napravi igru po svojoj zamisli mi je bila, i još uvek je, fascinantna.Preko toga, ja sam se u toku srednje škole i fakulteta zanimao za programiranje i imao sam neko osnovno znanje o osnovnim algoritmima i programiranju generalno.Nisam znao tačno šta da očekujem ali sam čuo dobre rečii o LevelUp-u pa sam rešio da probam.

Unity kurs

Da li strast prema video igrama, i želja za pravljenje istih, postoji od malena i koja je to video igra koju bi posebno izdvojio?

Da. Preko Atarija, Commodore64, SonyPS pa do PC-a, oduvek sam igrao sve i svašta, sam ili sa drugarima. Ima stvarno mnogo igara na kojima sam odrastao i teško je izdvojiti neke najbolje među njima. Uglavnom su to bile strategije i avanture.

Čuli smo da sada vodiš jedan mali deo poznate Niške IT firme. Koja je to firma i čime se vi zapravo tamo bavite?

Trenutno sam Team Lead Unity/Game-ing tima pod nazivom Ingenious Studios a u okviru jedne od najvećih programerskih firmi u Nišu INGSOFTWARE d.o.o. Tokom godina se naš tim kretao od 2-6 člana Unity developmenta ali takođe imamo i odličnu art grupu od 5+ članova koja uključuje ilustratore, 3D i Environment artiste, animatora i dizajnere. 

Radili smo na šarenolikim i zanimljivim outsorcing projektima u koje spadaju male igre za mobilno tržište ali i veće igre za Windows platformu. Tokom rada smo imali prilike da se bolje upoznamo sa VR tehnologijom (Oculus), AR tehnologijom (imamo jednu demo igru na sajtu sa ovom tehnlogijom), 3D animacijama, Multiplayer (Photon) i networking tehnologijom, i mnogom drugim zanimljivim stvarima.

Večita dilema- krenuti sa Unity-jem ili Unreal enginom, šta je po tebi perspektivnije?

Tokom godina sam upoznao mnoge potencijalne klijente i mogu da kažem da ih ima i na jednoj i na drugoj strani.

Ako gledamo ova dva engine-a iz perspektive dobrog (iskusnog) programera, ne bih rekao da bi u game development trebalo da se uđe preko Unreal-a jer se u osnovi dosta razlikuje od bekenda i viđao sam da se dobri bekendovci prosto ne snalaze u aspektima koje zahteva igra. Sa druge strane, početnik definitivno treba da krene sa Unity-em jer je tu jedino moguće da se realno okonča čak i prvi projekat.

Šta bi poručio mladima koji tek ulaze u svet programiranja video igara, kako krenuti sa učenjem?

Ja sam veliki zagovornik game developmenta i često kažem da svaki programer treba zapravo da pravi igre i ništa drugo. (osmeh)

Mislim da je za početnika (bilo kojeg nivoa) najvažnije da ne gubi iz vida ono što treba da napravi a to je sama igra. Ako dovoljno dugo zadrži fokus na tome, svako će vremenom steći znanja i sposobnosti kojima će moći da uđe u svet game developmenta i nađe svoja specifična interesovanja u tome.Naravno, na početku je jako važno da se radi na ovome svaki dan što je mnogo lakše reći nego uraditi ali je skroz tačno.